ג'יפ רנגלר, אייקון השטח האמריקאי, זוכה לרענון קל לדגמי 2023. הדור הנוכחי של הרנגלר (JL) הושק בשנת 2017 ומאז זוכה להצלחה מטורפת, כולל כמה מתחרים ישירות (שלא לאמר חיקויים מוצלחים) כדוגמת פורד ברונקו. אחרי 6 שנות ייצור, הגיע זמנו של הרנגלר להתחדש עם כמה שינויים קלים אך חשובים. השינויים הם פחות עיצוביים, שכן העיצוב של […]
ג'יפ רנגלר, אייקון השטח האמריקאי, זוכה לרענון קל לדגמי 2023. הדור הנוכחי של הרנגלר (JL) הושק בשנת 2017 ומאז זוכה להצלחה מטורפת, כולל כמה מתחרים ישירות (שלא לאמר חיקויים מוצלחים) כדוגמת פורד ברונקו. אחרי 6 שנות ייצור, הגיע זמנו של הרנגלר להתחדש עם כמה שינויים קלים אך חשובים. השינויים הם פחות עיצוביים, שכן העיצוב של ה-JL המצליח נחשב לאייקוני ומוצלח למדי. רוב השינויים הם ברמת האבזור והטכנולוגיה ויסייעו לרנגלר 2023 לעמוד מול המתחרים הצעירים שמציעים הרבה יותר גאדג'טים כראוי לגילם הצעיר.
נעבור על רשימת השדרוגים והקוסמטיקה תחילה. מבחינת קוסמטית מקבל הרנגלר גריל קדמי חדש, חישוקי סגסוגת חדשים, אנטנת רדיו חדשה בעיצוב מודרני יותר ומגוון גדול יותר של צבעים. יש גם אופציה לגג בד חדש ומתקדם יותר מבעבר עם יותר אפשרויות להתאמה אישית.
מבחינה טכנולוגית, רשימת העדכונים והשדרוגים מקיפה הרבה יותר. כל הדגמים זוכים למערכת מולטימדיה חדשה מסדרת ה-Uconnect של קבוצת סטלנטיס המבוססת על מערכת ההפעלה של אנדרואיד וכולתת עכשיו מסך גדול יותר (12.3 אינטש'), חיבורי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, אופציה לסינכרון של שני מכשירים סלולריים בבלוטות', מסך בית משודרג ועוד כמה שדרוגים שבטח לא יגיעו לישראל. שדרוג טכנולוגי משמעותי לא פחות מגיע באגף מערכות הבטיחות, שם זוכים בשעה טובה גם דגמי הבסיס (רנגלר ספורט) למערכות בטיחות אקטיביות – חיסרון משמעותי של הדגם הנוכחי. בלימה אוטונומית, מצלמת רוורס עם קווי חניה דינמיים ובקרת שיוט אדפטיבית יהיו סטנדרטיים בכל הדגמים. כאשר מערכות זיהוי רכבים בשטחים המתים, חניה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב יהיו אופציה גם בדגמי הבסיס וסטנדרט בדגמים הבכירים (רוביקון).
מי שבאמת מתכוון לרדת עם הרכב לשטח ישמח לקרוא כי הדגם המחודש מגיע עם סרן אחורי משודרג מדגם Dana 44 ודגמי הרוביקון יזכו אף לגרסה מחוזרת שלו (Dana 44 HD). כל הדגמים יגיעו כמובן עם תיבת ההעברה הכוללת הילוך כוח (קצר יותר בדגמי הרוביקון), בקרת משיכה לשטח, נקודות גרירה לחילוץ בשטח וצמיגי 32 אינטש' לכל הפחות. נעילת דיפרנציאל אחורית תהיה אופציה בחלק מהדגמים, כמו גם צמיגי 35 אינטש'.
אין שינוי בהיצע המנועים של הדגם שימשיך לכלול את האופציות הבאות:
- 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 270 כוחות סוס
- 2.0 ליטר טורבו-בנזין היברידי-נטען (4xe) עם 375 כוחות סוס
- 3.6 ליטר בנזין V6 עם 285 כוחות סוס
- 6.4 ליטר בנזין V8 עם 470 כוחות סוס <- כזה אנחנו רוצים